Toplam kalite yönetimi nedir makale?
Toplam kalite yönetimi (TKY) müşterilerin mevcut ve gelecekteki beklentilerinin tespit edilerek tam ve ekonomik şekilde karşılanmasını amaçlayan, kalitenin oluşturulmasını, sürekliliğini ve geliştirilmesini sağlayacak bir yönetim anlayışıdır.
Toplam kalite sistemi nedir?
Toplam Kalite (TK) , bir işletmede yapılan bütün işlerde, müşteri isteklerini karşılayabilmek için gerekli olan yönetim, insan, yapılan iş, ürün ve hizmet kalitelerinin bir sistem yaklaşımı içerisinde, tüm çalışanların katılımı, hedef ve fikir birlikleri sağlanarak ele alınması ve geliştirilmesidir.
Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri nelerdir?
Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Nelerdir?
- Liderlik.
- Müşteri Odaklılık.
- Herkesin Katılımı Ve İletişim.
- Sürekli İyileştirme “Kaızen”
- Hedeflerle Ve Verilerle Yönetim.
- Süreç Yönetimi.
- Önlemeye Dönük Yaklaşım.
- Sürekli Eğitim Ve Öğrenen Organizasyon.
Toplam kalite yönetiminde hangi hususlar ölçülebilir?
Analizin sonucuna göre 0,05 anlamlılık seviyesinde performansı en fazla etkileyen Toplam Kalite Yönetimi unsurlarının büyükten küçüğe doğru; eğitim, sürekli iyileştirme, liderlik, iç müşteri ve dış müşteri şeklinde sıralandığı görülmüştür.
Toplam kalite yönetiminin özellikleri nelerdir?
TKY'nin Özellik ve İlkeleri Nelerdir?
- Yönetim taahhüdü ve planlama.
- Çalışanların yetkilendirilmesi ve eğitim süreci.
- Sürekli gelişim.
- Ölçme ve değerlendirme.
- Müşteri odaklı olma.
- Sonuç odaklı iş süreci.
- Organizasyon yapısına uyumlu sistematik yaklaşım.
- Sağlıklı ve açık iletişim.
Toplam kalite yönetimi nasıl ortaya çıkmıştır?
1960-1980 yılları arasında kalite imalatla bütünleşmiş, istatistiksel kontrol başlamış, üretim esnasında kontrol benimsenmiştir. 4. … Bunun sonucu olarak "Toplam Kalite Kontrolü" anlayışı hayata geçmeye başlamıştır. Bu aşamadan, günümüzün kalite anlayışı olan "Toplam Kalite Yönetimi" olgunlaşarak ortaya çıkmıştır.
Toplam kalite yöntemleri nelerdir?
Toplam Kalite Yönetimi kavramının doğru bir şekilde sürdürülmesi için temel ilkeler şunlardır:
- Yönetim taahhüdü ve planlama.
- Çalışanların yetkilendirilmesi ve eğitim süreci.
- Sürekli gelişim.
- Ölçme ve değerlendirme.
- Müşteri odaklı olma.
- Sonuç odaklı iş süreci.
- Organizasyon yapısına uyumlu sistematik yaklaşım.